O marce

MaxMara Weekend

Formy, kolory, materiały i dzianiny: 53 lata pomysłów i pragnień przekształconych w rzeczywistość. MaxMara zadebiutowała w 1951 roku płaszczem w kolorze karmelowym oraz garniturem w odcieniu czerwonej pelargonii. Założycielem jest Achille Maramotti, który, po ukończeniu studiów prawniczych, poświęca się rodzinnej pasji, krawiectwu - pasji odziedziczonej po prababci, Marina Rinaldi, która pod koniec XIX wieku prowadziła luksusowe atelier w sercu Reggio Emilia - wyprzedając już w okresie, kiedy moda postrzegana była jako działalność rzemieślnicza, dzisiejsza koncepcje pret-a-porter. Ta pierwsza kolekcja, jakże istotna i cenna, zawierała już elementy charakterystyczne dla kolejnych produkcji: czyste ciecie i surowe linie, modele inspirowane wspaniałym stylem francuskim, modnym w tamtych latach, interpretowane jednak w typowo włoskim stylu. Po tej pierwszej kolekcji powstały kolejne, sukces okazał się natychmiastowy.

Pod koniec lat 60-tych gdy Londyn był stolica nowych idei, a także i mody, Achille Maramotti jako jeden z pierwszych, przechwycił inspiracje zza kanału La Manche i przekształcił w kolekcje Sportmax, skierowana do kobiet młodych, które pragną stworzyć swój indywidualny wizerunek. Współpraca z młodymi projektantami oraz utalentowanymi fotografikami przyczyniła się do imponującego rozwoju marki. Zdolność postrzegania ewolucji obyczajów, różnorodność propozycji i stale rosnący, złożony popyt ze strony klientek powodował powstanie coraz to nowych kolekcji, różnych ze względu na potrzeby i upodobania, pasujących do stylu życia każdej kobiety. Dziś władza firmy spoczywa w rekach Luigi Maramotti - prezesa firmy MaxMara i jego siostry Maria Ludovica - prezesa firmy Manifatture del Nord i ich brata Ignazio - dyrektor zarządzający firma MaxMara.

Stylistyczne know-how, ciągła uwaga przykładana do jakości, jako priorytetu, zdolność uchwycenia dynamizmu oraz zmian w modzie, ponowne ich interpretowanie i konsekwentne nadawanie nowych treści i obyczajowości stanowią przesłanki gwarantujące międzynarodowy sukces MaxMara.

Sklepy

W latach 60 tych powstała Maxima, spółka handlowa należąca do holdingu MaxMara, która zarządza bezpośrednimi punktami sprzedaży. Wizerunek firmy tworzą nie tylko media, ale także filie i agencje. W wyniku tego MaxMara zaczęła w 1983 politykę oparta na zasadach Franchisee. W momencie, gdy rynek włoski został prawie cały opanowany, plan franchisingowy został wdrożony za granice wchodząc na interesujące i niekiedy nawet bardziej dynamiczne rynki. W sklepach widoczna jest jednolita wizja przedsiębiorstwa, która przyczyniła do sławy firmy we Włoszech i na świecie: nie są to tylko miejsca sprzedaży ale także miejsca, w których bardzo widoczny jest ten szczególny kontakt miedzy MaxMara a klientem. Dlatego tez powierzchnia, witryny sklepów oraz obsługa odzwierciedlają osobowość firmy MaxMara, a architektura, projekt wnętrza nawiązują do tego samego na całym świecie wizerunku MaxMara. Projekt jest esencjonalny i precyzyjny, z zachowaniem zasady minimalizmu, co daje możliwość stworzenia atmosfery dzięki właściwemu użyciu oświetlenia.

Każda powierzchnia jest umeblowana z użyciem praktycznych oraz podświetlanych materiałów co wraz z barwa nadana w salonie służy podkreśleniu produktu. Rezultatem takiej aranżacji jest stworzenie środowiska, w którym każdy klient jest mile widziany i czuje się swobodnie.

Projektanci

Zgodnie z filozofia MaxMara, kreatywność marki nigdy nie była postrzegana w odniesieniu do konkretnego projektanta, ale odnosiła się do zespołu, zaangażowanego w proces produkcji. Składa się na to talent sławnych projektantów, później badaczy pracujących wspólnie nad właściwościami tkanin i materiałów, krawców, ekspertów produkcji, specjalistów ds. marketingu oraz komunikacji. W takim kontekście, możemy użyć stwierdzenia, ze nad pomysłem i kreatywnością MaxMara pracuje cala firma. Przez lata projektanci tacy jak Emmanuelle Kahn, Karl Lagerfeld, Luciano Soprani, Guy Paulin, Jean Charles Castelbajac, Dolce Gabbana, Anne-Marie Beretta oraz Narciso Rodriguez przyczyniali się do tworzenia wizerunku kobiety MaxMara, bez sygnowania kolekcji. Taki system współpracy pomiędzy włoskimi i zagranicznymi projektantami zawsze stanowił jedna z podstawowych zasad przesądzających o sukcesie firmy. Każdy z tych wielkich projektantów przyczynił się do rozwoju indywidualności MaxMara. Nadal utrzymywana efektywna współpraca zespołu charakteryzuje markę.

MaxMara

"Oryginalny, ale umiarkowany, klasyczny i jednocześnie świeży, zaczepny - to właśnie styl, który MaxMara - włoska wizytówka pret a porter - proponuje dla kobiety aktywnej, świadomej swej kobiecości, uważnej na zmiany stylu, ale bez demonstracyjnego popadania w skrajność.

Styl MaxMara idealny jest na każdą okazję: swobodny i oryginalny za dnia, elegancki na ważny wieczór. Firma Max Mara proponuje bogatą ofertę kompletną: począwszy od okryć wierzchnich, skończywszy na drobnych dodatkach uzupełniających wizerunek. Kolekcja złożona z Total Look'u, oznaczającego ubieranie kobiety od stóp do głów, włącznie z akcesoriami. Jest 7 linii Max Mara, więc każda klientka może znaleźć coś odpowiedniego na każdą okazję:

  • MaxMara - klient zamożny, businesswoman posiadająca określony styl - zachowawczy i nowoczesny jednocześnie.
  • Sportmax - kolekcja zawierająca mocne elementy stylistyczne, aktualności ze świata mody, styl zmienny co sezon.
  • Sportmax Code - pojedyncze kawałki-puzzle, sportowe, z możliwością kombinacji między sobą: spodnie, spódnice, t-shirty, dzianina, styl świeży, młody, żywy.
  • 'S Max Mara - sportowa elegancja, podróże, fitness, minimalizm, rygor linii. Kolekcja bazująca na neutralnych kolorach.
  • Weekend - Luźna, wręcz sportowa kolekcja, bogaty wachlarz kolorystyczny. Kolekcja dla kobiety dynamicznej na co dzień i w czasie wolnym.
  • MaxMara Elegante - kolekcja na uroczystości: ślub, wieczór, specjalne okazje, ekskluzywna i kobieca charakteryzująca się drogocennymi elementami.

Klienci MaxMara obsługiwani są kompleksowo przez wyszkolonych sprzedawców, którzy doskonale znają inspiracje i zamysł projektantów, najnowsze trendy, sposoby zestawień i połączeń, proponują total look.


Salony

Kraków

MaxMara
AdresGrodzka 4a
31-006 Kraków, Polska

Telefon+48 12 421 25 58
Fax+48 12 422 16 01
Emailgrodzka_4a@mirage.pl
Kierownik Salonu
Galeria

Kraków

MaxMara Weekend
AdresPawia 5
31-154 Kraków, Polska
Galeria Krakowska
Telefon+48 12 628 72 04
Fax+48 12 422 16 01
Emailmaxmara_gk@mirage.pl
Kierownik Salonu
Galeria